Beoordeling van Noord-Atlantische Cruise reizigers

Door Xenia, Iryna & Sebastian Bruchhardt uit Duitsland​

Hallo allemaal,

Begin april hebben wij volop genoten van de Atlantische cruise met ms Norröna en vervolgens dachten we dat dit een prima aanleiding was om feedback te geven van onze reisimpressies. Allereerst konden we vaststellen dat het weer echt schitterend was, althans in IJsland. Alleen maar zon! Ook de zee was erg rustig, mooi meegenomen voor een aangename bootreis.

Het is waarschijnlijk niet erg logisch om de Norröna te vergelijken met de ‘echte’ cruiseschepen, maar er zijn toch meer dan voldoende mogelijkheden om je te vermaken aan boord van de Norröna, dus je hoeft je absoluut niet te vervelen. Verder kun je kiezen uit verschillende restaurants, prima, maar het buffet restaurant is behoorlijk druk in de zogeheten ‘piekuren’ (hoewel de Norröna absoluut niet volgeboekt was, althans voor zover wij konden nagaan). Maar het eten was prima en dat is natuurlijk het belangrijkste. Verder werden we blij verrast door de winkel die groter was dan wij hadden verwacht. Een tip: mogelijk wat meer lokale producten van de Faroer eilanden en IJsland in het assortiment. Maar het totale aanbod stemde tot tevredenheid.

We hebben ook volop genoten van de excursies met de bus. Natuurlijk hadden we graag meer tijd gehad bij sommige attracties en mogelijk minder tijd op andere plaatsen, maar het programma was gewoon goed. Alleen bij de Blue Lagoon bij Myvatn was het praktisch onmogelijk om twee programmapunten in één te hebben, d.w.z. een bad in de Blue Lagoon en een lunch voor of na het bad, en dat binnen anderhalf uur. Ook de stop in Egilsstadir had wel wat langer mogen duren dan het geplande half uur. Mogelijk kunnen jullie in een volgend seizoen alternatieve trips in IJsland aanbieden. Zou een korte trip naar Reydarfjördur / Eskilfjördur / Neskaupsstadur een interessante optie kunnen zijn?

We willen hieronder in het kort opnoemen wat we heel positief vonden en waar ruimte is voor verbetering:

Ole, onze gids op de Faroer eilanden, was de beste gids die je maar kunt hebben ( hij vormde ook een prima team met buschauffeur Hans(?). Ole vertelde allerlei achtergrondverhalen die je als toerist nergens anders kon opzoeken. Bovendien was er ook voldoende tijd voor een grapje! Dus, duim omhoog voor deze gids!

We hebben ook genoten van het Viking buffet op de slotavond, maar mijn echtgenote en dochter geven de voorkeur aan vegetarisch eten en daar staan de Vikingen niet om bekend. Dus vroegen we de serveerster of er wat alternatieve gerechten waren. Ze overlegde dit even met haar chef. En kort daarna kregen we een risotto die werkelijk overheerlijk was. Als je bedenkt dat dit gerecht op stel en sprong moest worden bereid, was dit klasse. Als men zo flexibel is, kun je dat alleen maar erg waarderen.

Ten slotte willen we nog even opmerken dat de gehele bemanning – en in het bijzonder de jongedames in het (buffet)restaurant – bijzonder klantvriendelijk waren. De serveersters in het restaurant waren altijd even vriendelijk, zelfs als het erg druk was. Het was een genoegen om als gast aan boord te zijn van de Norröna, mede door de service die door het personeel werd geboden.


Maar er is altijd ruimte om te verbeteren nietwaar? Onze dochter wilde gaan spelen met de playstations in de desbetreffende ruimte. Helaas was een flink gedeelte van de apparatuur beschadigd of zelfs verdwenen. Waarschijnlijk was dit veroorzaakt door enkele asociale passagiers, maar het is erg vervelend voor degene die een spelletje willen spelen. We waren ook erg benieuwd naar de film over IJsland die aan boord zou worden vertoond  op de dag voor aankomst in IJsland. Maar toen de film begon, zagen we gelijk dat de film pakweg 30 jaar oud was. Dus bepaald niet meer up to date was. Op You Tube kun je honderden betere clips vinden. Mogelijk kunnen jullie er daar eentje vinden voor een de komende trips? 

Om te bewijzen dat we echt de waarheid spraken wat betreft het prachtige weer, hebben we een paar foto’s bijgevoegd. Wij kijken er in elk geval steeds weer naar, zodat we steeds kunnen terugdenken aan onze geweldige reis.

Dus nogmaals, we hebben het fantastisch gehad. Het concept van deze cruise van een week is heel goed en we denken erover om dit nog een keer te gaan doen. We hopen in elk geval dat de reserveringen en de feedback overeenstemmen met jullie verwachtingen van dit concept.

Tot slot, heel veel dank aan het team aan boord en aan land. Jullie hebben het geweldig gedaan – bedankt!

Groeten uit Duitsland

Xenia, Iryna & Sebastian Bruchhardt

Ontvang de brochure kosteloos

Vul uw adresgegevens in en ontvang een gratis catalogus

Ja, ik wil regelmatig nieuws en speciale aanbiedingen van Smyril Line ontvangen.