Dagelijkse werkzaamheden

Er wordt alles aan gedaan om de passagiers aan boord zo weinig mogelijk overlast te bezorgen ten aanzien van geluid, trillingen en bewegingen. Het scheepsmodel van het MS Norröna, met een lengte van ongeveer 8 meter, werd niet minder dan 15 keer uitgetest in de watertanks in Hamburg. Hierna werd het ontwerp pas goedgekeurd. De beoordelingsprocedure is daarbij: hoe lager de uitkomst is op de schaal van 1 tot 10, hoe beter het schip aan de normen voldoet. Het model van de nieuwe Noord-Atlantische cruiseferry behaalde in Hamburg uiteindelijk het resultaat 1.8 op de testschaal. Slechts weinig cruiseschepen boeken zo' n goed resultaat.


Passagiers- en vrachtschip

MS Norröna is gebouwd als passagiersschip en als vrachtschip. De capaciteit is met dit nieuwe schip verdrievoudigd in vergelijk met het oude MS Norröna. Zij biedt nu plaats aan 1.482 passagiers en 800 auto’ s. Haar vrachtcapaciteit is 3,250 ton.


Het dagelijkse operationeel gebeuren op het schip

De bemanning bestaat uit maximaal 188 personen en is afhankelijk van het aantal passagiers aan boord van het schip. De machinekamer heeft geen wacht nodig en wordt tegenwoordig slechts bemand door vijf leden. In tegenstelling tot tien bemanningsleden op het voormalige schip. In totaal 14 personen bemannen nautisch het schip: 3 leden op de brug, 5 leden in de machinekamer en 6 bemanningsleden aan dek.

We gebruiken cookies om u een betere surfervaring te bieden, inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te kunnen bieden en om ons internetverkeer te analyseren. Lees meer over hoe we cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op Cookie-instellingen te klikken. U stemt in met onze cookies als u deze website blijft gebruiken.

Ok